LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER

Nyheder

Det er bedre at forebygge en shitstorm
Vær proaktiv i din krisekommunikation og undgå shitstorms

"Virksomheder og organisationer bestemmer selv, om de vil rammes af en shitstorm-brise eller -tsunami. Man kan ikke forstille sig, at virksomheder eller organisationer undgår den slags, og under alle omstændigheder er det billigere at være forberedt, end ignorere risikoen". - citat: Jonathan Løw, PR-rådgiver og William Atak, Shitstorm-ekspert. 

Ovenstående citat stanner fra en klumme, som Jonathan Løw og William Atak skrev på markedsforing.dk tilbage i januar 2018. Men klummens budskab er stadig aktuelt i alle større og mindre virksomheder og medlemsorganisationer landet rundt. 

I Albæk Kommunikation arbejder vi også med strategisk krisekommunikation. 

Når vi rådgiver om krisekommunikation, starter vi typisk med at inddele en potentiel krise i ialt 9 forskellige faser, som analyserer vitale dele af virksomheden før, under og efter en krise.

Vi fokuserer nemlig både på at forebygge, begrænse, evaluere og lære af kriser. Det mener vi, er den bedste måde at vejlede vores kunder om, hvordan de får det rigtige kriseberedskab klar i kulissen - allerede inden krisen opstår.

Vi har nedenfor skitseret de 9 faser i en krise, som vi typisk arbejder med:

  • Før krisen
    • Signaldetektion
    • Forebyggelse
    • Forberedelse
  • Under krisen
    • Erkendelse
    • Inddæmning
    • Restitution 
  • Efter krisen
    • Evaluering
    • Læring
    • Tiltag efter krisen 

Læs hele artiklen fra markedsforing.dk her

Vil du vide mere, om hvordan vi arbejder med krisekommunikation, er du velkommen til at kontakte Andreas Albæk på 28196672 eller andreas@albaekkommunikation.dk




 

 

 

 

 

Ved at klikke 'Acceptér alle' gives tilladelse til, at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing