LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER

Nyheder

Dårlig eller manglende kommunikation giver problemer
De fleste ledelsesfiaskoer er et resultat af fejl i kommunikationen et eller andet sted i organisationen.

Langt størstedelen af alle interne problemer i en organisation eller eksternt mellem virksomheden og dens omgivelser skyldes manglende eller dårlig kommunikation.

Årsagen er ofte, at man som ledelse ikke har forberedt sig eller ved hvad man skal svare på selv de mest oplagte spørgsmål, der risikerer at blive stillet i forbindelse med en ledelsesbeslutning.

Ledelsen bliver derfor fanget på det ene ben, når f.eks. medarbejdere eller pressen stiller kritiske spørgsmål til beslutningen.

Derfor 3 gode råd:

  • Forberedelse
  • Forberedelse
  • Forberedelse

Vi anbefaler, at alle virksomheder altid har punktet ”Intern/ekstern kommunikation” på dagsordenen, når man behandler væsentlige spørgsmål eller problemstillinger til igangværende eller kommende cases.

Ved enhver ledelsesbeslutning skal der automatisk tages stilling til, hvordan beslutningen efterfølgende kommunikeres ud internt og/eller eksternt.

Man bør også stille nedenstående spørgsmål i ledelsesgruppen – hvad enten det drejer sig om intern eller ekstern kommunikation:

  • Hvad er vigtigt at få fortalt om beslutningen?
  • Hvem er målgruppen, der enten har interesse i eller kan blive påvirket af beslutningen?
  • Hvor vil vi fortælle om beslutningen?
  • Hvordan vil vi fortælle om beslutningen?
  • Hvorfor vil vi fortælle om beslutningen?
  • Hvornår vil vi fortælle om beslutningen?
  • Hvad mener vi/jeg om beslutningen?
  • Hvad er vores/min holdning til beslutningen?

Ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe med at styrke den interne eller eksterne kommunikation i din organisation, så kontakt Andreas K. Albæk – mail andreas@albaekkommunikation.dk el. mobil + 45 28 19 66 72




 

 

 

 

 

Ved at klikke 'Acceptér alle' gives tilladelse til, at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing