LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER

Nyheder

Alle virksomheder og organisationer oplever kriser på et eller andet tidspunkt. Er du klædt på til at håndtere kriser i pressen eller på sociale- og digitale medier?

Alle virksomheder og organisationer oplever fra tid til anden at stå midt i en krise på digitale- og sociale medier eller i pressen. 

Vi arbejder med strategisk krisekommunikation i ejendoms- og byggebranchen og krisekommunikation i organisationer, hvor vi som udgangspunkt fokuserer på virksomhedens og organisationens kommunikation før, under og efter krisen.

Nedenfor kan du læse hvilke områder af krisekommunikation, som en god strategi for håndtering af enhver krise bør omfatte: 

1. Før krisen


1.1 Signaldetektion:
Identificere og opfange signaler eller tegn på potentielle problemer og krise

1.2 Forebyggelse:
Handle i forhold til de opfangede signaler, det vil sige håndtering af issues, risici og relationer med virksomhedens eller organisationens interessenter

1.3 Forberedelse
Forberede organisationen på håndtering af kriseudbrud

2. Under krisen

2.1 Erkendelse:
Italesætte, erkende og opfatte krisens art og karakter

2.2 Inddæmning:
Reagere med henblik på at give respons og undgå, at krisen breder sig til sunde dele af organisationen

2.3 Restitution:
Begrænse krisens varighed og arbejde på at genoprette forretningsgange

3. Efter krisen


3.1 Evaluering
Undersøge kriseforløbet og vurdere krisehåndteringen

3.2 Læring:
Arbejde med kulturen og opbygge hukommelse

3.3 Tiltag efter krisen
Foretage nødvendige ændringer, herunder opbygge relationer til interessenter og overvåge f.eks. offentlige debatter afledt af krisen




 

 

 

 

 

Ved at klikke 'Acceptér alle' gives tilladelse til, at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing