LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER
Nyheder
Virksomhedens brand er afgørende, når nye opgaver skal vindes eller kvalificeret arbejdskraft tiltrækkes
Virksomhedens brand er afgørende, når nye opgaver skal vindes eller kvalificeret arbejdskraft tiltrækkes
Selvom vi i disse år oplever en højkonjunktur i ejendoms- og byggebranchen, må vi samtidig konstatere, at konkurrencen mellem byggevirksomhederne er hård. Og ikke alle virksomheder er lige godt rustede til at få de mest attraktive byggeopgaver eller tiltrække kvalificerede medarbejdere.
Så selvom der er fuldt tryk på alle kedler, er det fortsat vigtigt, at den enkelte byggevirksomhed fokuserer på at pleje sit brand og image – og ikke forfalder til at tro, at markedet ”allerede kender virksomheden og medarbejdernes faglige kvalifikationer”.
Skal virksomheden fortsat være med i kampen om de mest attraktive opgaver og medarbejdere, er det nødvendigt, at virksomheden differentierer sig fra de nærmeste konkurrenter og får sat fokus på, hvor man som virksomhed gør en reel forskel.
Det kan eksempelvis gøres via en optimeret planlægning og styring af byggeprocessen, hvor man sikrer en øget produktivitet. Det kan også være i forbindelse med et tættere samarbejde på tværs af alle faggrupper, hvor man fokuserer på fuld gennemsigtighed og vidensdeling ved, at alle parter altid arbejder ud fra det samme udgangspunkt i alle byggeriets faser og at den enkelte medarbejders input og kvalifikationer inddrages og udnyttes fuldt ud.
Disse og andre konkrete kvalifikationer, som adskiller jeres virksomhed og medarbejdere fra de nærmeste konkurrenter sikrer, at I vil stå stærkere, når der skal bydes på den næste byggeopgave og når kvalificerede medarbejdere skal vælge deres nye arbejdsgiver.
Kontakt Andreas Albæk på 2819 6672 hvis du vil vide mere.