LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER
Nyheder
Markedsføring via digitale- og sociale medier sikrer en målrettet og effektiv indsats
At tiltrække flere borgere til en kommune kan være en udfordring på grund af konkurrencen fra enten nabokommunerne eller de større byer i regionen, ligesom indsatsen ofte vurderes at koste for mange ressourcer i forhold til udbyttet.
Sådan behøver det ikke nødvendigvis at være. En digital branding- og marketingkampagne på digitale- og sociale medier, der har fokus på kommunen som en attraktiv bosætningskommune, kan f.eks. tilrettelægges som følger:
• At man sikrer en effektiv og målrettet påvirkning af de målgrupper, man ønsker som borgere i kommunen
• At man sikrer en målrettet og effektiv markedsføring og branding af kommunen, som en særdeles attraktiv bosætningskommune, herunder med fokus på alle de enkelte byområder i kommunen
• At man sikrer, at både kommunen og eventuelt den konkrete byudviklingsprojekt begge får den nødvendige opmærksomhed, der øger interessen og efterspørgslen hos potentielle borgere. Dette vil understøtte både bygherrernes/investorernes interesse for at investere i kommunen
I Albæk Kommunikation arbejder vi med digital markedsføring og branding fordi det bl.a. har den fordel, at vi både kan målrette og måle effekten af vores markedsføring og branding og eventuelt justere indsatsen, hvis der er behov for det.
Den digitale markedsføring og branding giver os også et klart billede af, hvilke budskaber målgruppen reagerer på og hvilke segmenter af målgruppen, der viser interesse for kommunen som en fremtidig bosætningskommune.
Er du interesseret i at høre nærmere om vores arbejde med markedsføring og branding via digitale og sociale medier, er du velkommen til at kontakte Andreas Albæk på 2819 6672 eller andreas@albaelkommunikation.dk