LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER
Nyheder
For hver krone danske annoncører bruger på digitale medieplaceringer, bliver en stor procentdel brugt på indrykninger, som ingen ser, viser analyse
For hver krone danske annoncører bruger på digitale medieplaceringer, bliver en stor procentdel brugt på indrykninger, som ingen ser, viser analyse. ”Mange annoncører er ganske enkelt ikke klar over problemets omfang,” lyder det fra Dansk Annoncørforenings direktør.
Netop for at du skal få det meste ud af dine markedsføringskroner, arbejder vi i Albæk Kommunikation også med digital kommunikation, branding og markedsføring i form af retargeting og lead-generering, hvor vi hele tiden evaluerer og dokumenterer effekten af marketingkampagnen - og hurtigt kan tilpasse kampagnen, hvis der er behov for det. Det betyder, at du aldrig spilder dine markedsføringskroner på annoncer, som målgruppen alligevel ikke responderer på.
Pointen er, at vi hjælper dig med at målrette din digitale markedsføring mere præcist i stedet for at skyde med spredehagl, uanset om du vil markedsføre din virksomhed, medlemsorganisation, kommune eller projekt på de digitale- eller sociale medier.
Digital retargering
Essensen af digital retargeting er, at målgruppen gentagne gange eksponeres for forskellige og tilpassede budskaber, om f.eks. en kommune, projekt, virksomhed eller organisation på flere digitale- og sociale medier i samme periode.
Målgruppen udvælges bl.a. på baggrund af, at den f.eks. tidligere har vist interesse og måske har downloadet materiale, besøgt din hjemmeside eller deltaget i en debat om samme eller et tilsvarende emne på de sociale medier m.v.
Lead-generering
Vi arbejder også med lead-generering og leads, hvor vi identificerer de personer, der direkte eller indirekte viser interesse i det produkt du markedsfører. Leads er naturligvis meget interessante for din virksomhed, organisation eller kommune, fordi disse leads er potentielle kunder, medlemmer eller borgere, der på sigt kan vise sig at være værdifulde, hvis de håndteres på den rigtige måde.
Når vi arbejder med lead-generering, tager vi ofte udgangspunkt i din egen hjemmeside, som er en oplagt kanal til at indsamle information om potentielle leads.
Hver eneste dag besøger en masse mennesker nemlig din hjemmeside af den ene eller den anden grund. Det kan være, at de er interesserede i dit produkt, vil vide mere om din virksomhed, organisation eller ønsker at blive klogere på udviklingen på dit marked. Alle disse besøgendes adfærd registreres. Det vil sige, at du nu får adgang til information om, hvem der besøger dit site, hvor mange sider de ser og ikke mindst, hvilke sider de ser og hvor længe.
Analyse danner grundlag for den digitale markedsføring
Næste skridt er typisk, at vi udarbejder en analyse på baggrund af de data, som dit website samler ind, inden vi tager hul på selve kommunikationen og markedsføringen overfor de udvalgte leads.
Læs hele artiklen fra markedsforing.dk her.
Vil du vide mere om, hvordan vi arbejder med digital markedsføring, er du velkommen til at kontakte mig på 2819 6672 eller andreas@albaekkommunikation.dk