LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER
Nyheder
Når Kurt Albæk og jeg arbejder med kommunikation og branding af kommunale byudviklingsprojekter er borgerinddragelse også én af de vigtige discipliner, vi arbejder strategisk med
Hvordan den enkelte kommune arbejder med borgerinddragelse i forskellige byudviklingsprojekter afhænger tit af f.eks. kommunens egne ressourcer, borgernes behov for information og hvor langt kommunen er i planlægningen af det enkelte projekt.
Vi har selv i mange år arbejdet med kommunale byudviklingsprojekter og vi oplever ofte, at de fleste kommuner allerede arbejder strategisk, seriøst og dedikeret med borgerinddragelse med udgangspunkt i kommunens egen strategi, som kan være mere eller mindre inspireret af KL's generelle anbefalinger om god borgerinddragelse om at:
👉Succesfuld borgerinddragelse bl.a. bør fokusere på at skabe en gensidig tillid og et konstruktivt samarbejde mellem kommunen og den enkelte borger.
👉Succesfuld borgerinddragelse også kræver at kommunen og borgeren sammen opstiller en række fælles mål for deres dialog og at begge parter føler, at de har reel indflydelse på det konkrete projekt.
👉Succesfuld borgerinddragelse også kan opnås ved at både kommunen og borgeren er lyttende - og giver hinanden tid og plads til at indgå i en ærlig dialog og med respekt for hinandens synspunkter.
👉Og sidst men ikke mindst at succesfuld borgerinddragelse kræver at den enkelte kommune hele tiden er tilgængelighed og følger op på alle de input, man løbende får fra borgerne.
☎Du er velkommen til at kontakte Andreas Albæk på 2819 6672 og få en uforpligtende snak om, hvordan din kommune kan arbejde strategisk og skabe resultater med jeres byudviklingsprojekt og borgerinddragelse.