LAD OS MØDES OG GENNEMGÅ DINE MULIGHEDER

Nyheder

I et svært marked bør kommunerne i virkeligheden intensivere sin kommunikation og dialog med ejendomsinvestorerne

📣I et udfordret ejendomsmarked for bl.a. byudviklingsprojekter er det endnu vigtigere, at man som kommune ikke automatisk nedprioriterer sin dialog med potentielle bygherrer og ejendomsinvestorer.
 
"Netop i en tid med sværere betingelser for de kommunale
byudviklingsprojekter ser vi, at, at flere kommuner nedprioriterer alle former for kommunikation og dialog med potentielle bygherrer og investorer" - udtaler Andreas Albæk, adm. direktør i Albæk Kommunikation.
 
Kommunerne bør i virkeligheden gøre det modsatte og intensivere kommunikationen og dialogen, da der stadig er et behov i markedet for f.eks. nye boliger og fordi flere investorer og bygherrer fortsat er på udkig efter attraktive byggemuligheder.
 
WHAT TO DO❓
I Albæk Kommunikation har vi samlet mere end 50 års erfaring med
kommunal byudvikling, hvor vi i dag bl.a. fokuserer på investordialog og branding af byudviklingsprojekter.
 
Vi er ikke et sekund i tvivl om, at kommunerne nu for alvor bør
intensivere deres kommunikation og dialog med alle de relevante ejendomsaktører i markedet, hvis man også ønsker at være "top of mind", når konjunkturerne igen bliver bedre.
 
EN TÆT DIALOG MED MARKEDET HAR FLERE FORDELE 🏆
Hvis en kommune stadig prioriterer en tæt kontakt og samarbejde
med potentielle ejendomsinvestorer, selv når markedet er svært, kan kommunen undervejs også samle en uvurderlig viden om og indsigt i investorernes investeringsplaner samt deres ønsker og krav til fremtidige ejendomsinvesteringer m.m.
 
👉En kontinuerlig og tæt dialog med ejendomsinvestorerne betyder også, at kommunen er virkelig godt rustet til at genoptage eller indlede de egentlige forhandlinger med bygherrerne og/eller investorerne, når markedet igen har medvind.
 
GENEREL INFORMATION OM KOMMUNEN ER OGSÅ VIGTIG💻📱📄
Ved siden af den mere direkte og konkrete dialog med ejendomsinvestorer bør kommunen også løbende formidle en "blødere" storytelling til de investorer, erhvervsvirksomheder eller borgere, som kommunen ønsker at tiltrække.
 
I denne form for storytelling bør kommunen fokusere på at
"tegne" et positivt (men samtidig et REALISTISK) og mere generelt
øjebliksbillede af kommunen med fokus på efterspørgslen efter boliger, erhvervsvirksomhedernes efterspørgsel efter arbejdskraft og hvad kommunen gør for at tiltrække nye virksomheder og skabe nye arbejdspladser m.m.
 
Historiefortællingen kan her krydres med relevante informationer
om f.eks. uddannelsesinstitutioner og sports-, fritids- og
kulturfaciliteter, infrastruktur og naturområder, der tilsammen giver
investorerne et 360-graders øjebliksbillede af kommunen og som siden hen hjælper dem med at besvare det vigtigste af alle spørgsmål:
 
"Hvorfor skal jeg investere i jeres kommune"?
 
☎ Ring til Andreas Albæk på 2819 6672 og få et bud på kommunikation til investorer og bygherrer og branding af byudviklingsprojekter.




 

 

 

 

 

Ved at klikke 'Acceptér alle' gives tilladelse til, at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing